Centre for Teaching Development and Innovation (ZIEL)
Unit
Centre for Teaching Development and Innovation (ZIEL)
Location
Sankt Augustin
Room
E 219
Address
Grantham-Allee 20
53757, Sankt Augustin
Telephone
+49 2241 865 9637Publications
2019
Irene Rothe, Marco Winzker, Cathleen Salega:
An Approach to Assessing Learning Outcomes over Consecutive Courses.
doi:10.1109/FIE.2018.8658562
BibTeX | RIS
Presentations
Lectures since 2014
„Umgang mit Namensnennungen in offenen Antworten bei Studierendenbefragungen“, Arbeitskreis Evaluation an Fachhochschulen in NRW, Mönchengladbach, 27.10.22
„Die Studierendenbefragung in Deutschland – Erfahrungen und Ausblick“, Arbeitskreis Evaluation an Fachhochschulen in NRW, online, 31.3.22
"EGTI – European Graduate Tracking Initiative", Arbeitskreis Absolventenstudien NRW, online, 15.03.21
Studium und Beruf in NRW (Prüfungsjahrgang 2016): Einordnung der Ergebnisse der H-BRS in den Landesbericht“ (4.11.19), Arbeitskreis Absolventenstudien in NRW, Wuppertal, 04.11.19
„Permeability of the educational system and Alignment of academic education with the needs of the labour market in Germany” (with Martina Grein), visit of a delegation from Jordan at H-BRS, Sankt Augustin 29.10.18
„An Approach to Assessing Learning Outcomes over Consecutive Courses“ (with Prof. Dr Irene Rothe), IEEE FIE 2018, San Jose, 04.10.18
„Internationalität gestalten und leben. Die Umsetzung eines strategischen Zieles an der Hochschule Bonn-Rhein-Sieg mit Hilfe von Absolventenstudien“, KOAB-Jahrestagung 2018, Vienna, 15.02.18
„Lernerfolgsmessung. Erfahrungen mit der Lernerfolgsmessung (EvaSys-Tool) in der Evaluation ingenieurwissenschaftlicher Lehrveranstaltungen“, Arbeitskreis Evaluation an Fachhochschulen in NRW, Sankt Augustin, 26.04.17
„Flexible Organisation des Studiums“, KOAB-Jahrestagung 2017, Kassel, 21.02.17
„Examples of QA Instruments focused on Teaching & Learning at BRSU“, Lecture as part of Study Visit to Germany – Activity 2.2.1 „European QA Practices”, EU Twinning Project „Strengthening NAQAAE”. Quality Assurance in Higher Education in Germany – „From Paper to Action”, 04.06.14