Skip to main content

Department of Management Sciences

FB01-Leischner_Erika-bf.jpg (DE)

Prof. Dr Erika Leischner

Department of Management Sciences (Rheinbach Campus)/Professor of Business Management, esp. Marketing

Unit

Department of Management Sciences

Location

Rheinbach

Room

B 120

Address

von-Liebig-Str. 20

53359, Rheinbach

Telephone

+49 2241 865 409

Profile

Field of expertise

Business Management, especially Marketing

Subject areas
Marketing
  • Marketing (basics, current topics)
  • Brand management
  • Market research
  • Market communication/advertising
  • Consumer behaviour
Research areas
  • Market communication
  • History of marketing

Curriculum vitae

Résumé
Professional career
  • Studies in Business Management at the Saarland University (Saarbrücken) and the University of Michigan, Ann Arbor, USA
  • 1989 - 1997: Market research and marketing consultancy, GfK Consumer Research Association (Nürnberg) and Institute for Consumer and Behavioural Research, Saarland University (Saarbrücken)
  • As of 1997: Professorship of Business Management, esp. Marketing, Bonn-Rhein-Sieg University of Applied Sciences

Publications

  • Leischner, E. (2016), Kommunikation für Konsumgüter, in Bruhn, M. Esch, F.-R., Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Instrumente der Kommunikation. Grundlagen - Innovative Ansätze - praktische Umsetzungen, 2. Auflage Wiesbaden: Gabler, S. 527-546, (1. Auflage 2009, S.1077-1099)
  • Leischner, E. (2004): Entwicklungslinien des Marketing in Deutschland: 25 Jahre im Spiegel der Zeitschrift "Marketing ZFP", Marketing ZFP, 26. Jg., 4/2004, S. 345-365
  • Behrens, G., Esch, F.-R., Leischner, E. und M. Neumaier (Hrsg.) (2001): Gabler Lexikon Werbung, Wiesbaden: Gabler
  • Woll, E. (1998): Wie Sekten Mitglieder finden. Kommunikative Beeinflussung der Bevölkerung, in: Kroeber-Riel, W., Behrens, G. und I. Dombrowski (Hrsg.): Kommunikative Beeinflussung in der Gesellschaft, Wiesbaden: Gabler, S. 269-304
  • Woll, E. (1997): Erlebniswelten und Stimmungen in der Anzeigenwerbung, Wiesbaden: Gabler (zugleich Dissertation, Universität des Saarlandes)