Department of Management Sciences
Prof. Dr Erika Leischner
Department of Management Sciences (Rheinbach Campus)/Professor of Business Management, esp. Marketing
Unit
Department of Management Sciences
Location
Rheinbach
Room
B 120
Address
von-Liebig-Str. 20
53359, Rheinbach
Telephone
+49 2241 865 409Profile
Field of expertise
Business Management, especially Marketing
Subject areas
Marketing
- Marketing (basics, current topics)
- Brand management
- Market research
- Market communication/advertising
- Consumer behaviour
Research areas
- Market communication
- History of marketing
Curriculum vitae
Résumé
Professional career
- Studies in Business Management at the Saarland University (Saarbrücken) and the University of Michigan, Ann Arbor, USA
- 1989 - 1997: Market research and marketing consultancy, GfK Consumer Research Association (Nürnberg) and Institute for Consumer and Behavioural Research, Saarland University (Saarbrücken)
- As of 1997: Professorship of Business Management, esp. Marketing, Bonn-Rhein-Sieg University of Applied Sciences
Memberships
Publications
- Leischner, E. (2016), Kommunikation für Konsumgüter, in Bruhn, M. Esch, F.-R., Langner, T. (Hrsg.): Handbuch Instrumente der Kommunikation. Grundlagen - Innovative Ansätze - praktische Umsetzungen, 2. Auflage Wiesbaden: Gabler, S. 527-546, (1. Auflage 2009, S.1077-1099)
- Leischner, E. (2004): Entwicklungslinien des Marketing in Deutschland: 25 Jahre im Spiegel der Zeitschrift "Marketing ZFP", Marketing ZFP, 26. Jg., 4/2004, S. 345-365
- Behrens, G., Esch, F.-R., Leischner, E. und M. Neumaier (Hrsg.) (2001): Gabler Lexikon Werbung, Wiesbaden: Gabler
- Woll, E. (1998): Wie Sekten Mitglieder finden. Kommunikative Beeinflussung der Bevölkerung, in: Kroeber-Riel, W., Behrens, G. und I. Dombrowski (Hrsg.): Kommunikative Beeinflussung in der Gesellschaft, Wiesbaden: Gabler, S. 269-304
- Woll, E. (1997): Erlebniswelten und Stimmungen in der Anzeigenwerbung, Wiesbaden: Gabler (zugleich Dissertation, Universität des Saarlandes)