Skip to main content

Department of Engineering and Communication

Schmidt-Christoph_FBEMT_2013-05-06_StA_Foto_Deutsche-Welle.jpg (DE)

Prof. Dr Christoph Schmidt

Programme Director International Media Studies (M.A/Scientific Director / Administrative Director DW Akademie

Unit

Department of Engineering and Communication

Location

Sankt Augustin

Address

Kurt-Schumacher-Straße 3

53113 Bonn

Profile

Research areas:
  • Media Systems
  • International media management
  • Foreign Broadcasting


Modules:

  • Media Economics,
  • Media Management,
  • Management Techniques

Projects

  • Dual Degree Master's Programme with Istanbul University

  • Teaching cooperation projects:
    Bahcesehir University, Istanbul
    Cairo University
    AASTMT Cairo (Arab Academy for Science, Technology & Maritime Transport)
    Canadian International College Cairo

  • Sustainability of media enterprises in developing countries in the digital age

  • International journalistic training standards in a development context

Publications

Bücher:
Aufsätze:
  • Kenya’s Media Landscape - Everyday Constraints and Structural Challenges. In:Kenya´s Media Landscape: A success story with serious structural challenges, Vistas Verlag, Erscheinungsdatum 2014.
  • Pakistan’s Media Landscape: An introduction. In: Pakistan's Media Landscape:
The Effects of Liberalization, Vistas Verlag, Erscheinungsdatum Dezember 2013.
  • The Transformation Process: From State Controlled Media to Virtual Freedom of Expression? In: Schmidt, C. (Hrsg.): The Role of Media in the Arab World’s Transformation Process, Vistas Verlag, Erscheinungsdatum November 2012.
  • Die Mediensituation in der Türkei – Eine Einführung. In: Schmidt, C.; Schwartmann, R. (Hrsg.): Türkei: Medienordnung auf dem Weg nach Europa, Vistas Verlag, Bonn 2011.
  • Mediensituation in Russland: Medien zwischen Staatslenkung und Kommerzialisierung – Eine Eiführung. In: Schmidt, C.; Schwartmann, R.; Niepalla, P. (Hrsg): Russland: Medien zwischen Staatslenkung und Kommerzialisierung, Vistas Verlag, Bonn 2010.
  • Interdependenzen zwischen Medien und Entwicklung. In: Schmidt, C.; Arnold, B.-P. (Hrsg.): Handbuch International Media Studies, Vistas Verlag, Bonn 2010.
  • Der öffentlich-rechtliche Rundfunk der BRD im Spannungsfeld einer transformierenden Medienlandschaft. In: Schmidt, C.; Arnold, B.-P. (Hrsg.): Handbuch International Media Studies, Vistas Verlag, Bonn 2010.
  • Re-Inventing Journalism? Journalistic Training in the Social Media Age. In: Conflict Prevention in the Multimedia Age. In: Boemcken M. v., Solbach, W., Schmidt, C. (Hrsg). Bonn 2009.
  • Journalistic Training in Conflict-Related Situations. In: Boemcken M. v., Solbach, W., Schmidt, C. (Hrsg). Media in Peacebuilding and Conflict Prevention, Bonn 2008.
  • Internationaler Journalismus. In: Dokumentation DJV-Expertenkonferenz: Crossmedia trifft Bildung, Bonn 2008.
  • Das Mitarbeitergespräch. In: Deutsche Welle (Hrsg.): Personal- und Bildungsbericht 2003/2004. Bonn 2003.
  • Ideen- und Qualitätsmanagement. In: Deutsche Welle (Hrsg.): Personalmanagement in der Deutschen Welle. Bonn 2003.

Further Information

  • Reviewer at AQAS (Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programmes)
    Reviewer at DAAD (German Academic Exchange Service)