game.impulse mit Derrick Carter: Motion Capture

Termin
Mittwoch, 12. Mai 2021 - 17:00 bis 18:00
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Hochschule Bonn-Rhein-Sieg

Mit der Vorlesungsreihe game.impulse hat der Studiengang Master in Visual Computing and Games Technology eine Reihe von kurzen Impulsvorträgen von Experten aus Industrie und Wissenschaft zu ausgewählten Themen des Game Designs und der Spieleentwicklung initiiert. Sie sind Teil der Reihe: "Visual Computing - Kolloquium". 

Diese Vorlesungen sind sowohl für Studierende der Universität Bonn-Rhein-Sieg als auch anderer Hochschulen (nach einer kurzen Anmeldung) zugänglich. Sie verdeutlichen den Fokus und die Expertise des Dozententeams im Bereich der Virtuellen Realität durch die gezielte Betrachtung von VR-Spielen.

Als Gast begrüßen wir Derrick Carter, Geschäftsführer des The Sawmill, einem unabhängigen Motion Capture Studio in Vancouver, Kanada. Er wird einen Überblick über Motion Capture und seine Anwendung in den Medien geben und dabei auf die Bereiche Virtual Production, Performance Capture und Remote Live Streaming eingehen. Der Vortrag findet in englischer Sprache statt.

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Derrick Carter

Short Bio

Derrick Carter is a former Creative Director with extensive background in consumer goods packaging, IP branding and media production in animation. He is the Managing Director of the Sawmill, an independent motion capture studio in Vancouver, Canada.

The Sawmill is one of the few North American facilities with a mandate to develop industry tools while providing research for product development to commercial and academic institutions. The Sawmill's proprietary software, PeelSolve, has long been used in films such as Iron Man, Green Lantern, Harry Potter, Maleficent before work on multiple game titles such as Mortal Kombat. The studio is one of the global providers for the Motions Library, the world’s largest stock motion collective. They are currently focussing on the development of movement science applications for physiotherapy, high performance athletic assessment and media production software.

 

Abstract

I will be giving an overview of motion capture as it applies to its use in media touching on Virtual Production, Performance Capture, Remote Live Streaming. A brief introduction to motion capture use in medical and scientific areas and industry, the convergence of intersecting media and the rapid changes to the traditional workflow and pipelines. I will discuss current and new developments in some areas and the various issues that are being tackled.